Breda Koop Lokaal campagne ondersteunt lokale Bredase ondernemers

Voor Bredase ondernemers is de impact van de Coronacrisis groot. Meerdere winkels en horeca ondernemingen zijn gesloten, maar veel ondernemers zoeken creatieve oplossingen om hun klanten toch te bedienen. Fysiek, maar zeker ook online. Via een webshop, mail of telefoon kunnen bestellingen geplaatst worden en worden in veel gevallen de spullen persoonlijk thuis bezorgd. Om de ondernemers daarbij te helpen, lanceren het Ondernemersfonds Breda en Breda Marketing de campagne Breda Koop Lokaal.


De campagne is bedoeld om Bredanaars bewust te maken van de kracht van lokaal kopen. Je steunt er de lokale ondernemers mee bij jou om de hoek. Je helpt hen zo overeind te blijven in deze moeilijke tijd. Wat uiteindelijk weer bijdraagt aan een bruisende en levendige stad.  

‘Help je plaatselijke ondernemers’ 
‘De volledige achterban van het Ondernemersfonds is getroffen door de Coronacrisis. Dat vraagt echt om deze campagne. Wij willen alle Bredanaars laten zien dat je niet bij een grote webshop hoeft te zijn om aan je spullen te komen. Veel lokale ondernemers, of het nou horeca is of retail, bieden een heel goed (online) alternatief. Dan help je dus de plaatselijke ondernemers en onze stad om hier doorheen te komen’, zegt René de Vos van het Ondernemersfonds Breda.

Opzet campagne 
‘Het is goed om met deze campagne het signaal aan de stad af te geven dat dit echt belangrijk is. Op www.bredakooplokaal.nl vind je een overzicht van de ondernemers waar je kunt afhalen, die bezorgen of gewoon open zijn. Dit is van horeca tot lp’s’ , aldus Inger Harteman, marketing manager bij Breda Marketing.